Pozvánka na setkání starostů a ředitelů škol na téma: Změna režimu financován nepedagogických pracovníků a ONIV škol
29. září 2025 od 10.00 do 13.00 v letovisku Studánka u Rychnova nad Kněžnou a seznámení s činností ESOP účetní a daňová kancelář s.r.o.Vážení,
připravili jsme setkání starostů a ředitelů škol, na kterém bychom se společně věnovali významné změně režimu financování nepedagogických pracovníků a ONIV škol od roku 2026. S novým režimem financování výdajů na platy nepedagogických pracovníků škol od 1. ledna 2026 u příspěvkových organizací přechází odpovědnost za tyto mzdy a provozní náklady (ONIV) ze státu na zřizovatele – obce a kraje. Jedná se o výraznou změnu ve financování a připravili jsme pro Vás společné setkání v hotelu Studánka u Rychnova nad Kněžnou dne 29. 9. 2025 od 10. hodiny do přibližně 13. hodiny, na kterém společně projdeme tuto problematiku, souvislosti, dopad na rozpočet obce, možnosti řízení nákladů školy, které od 1. 1. 2026 přechází z financování státem na zřizovatele. Cílem tohoto setkání je seznámit se s předpokládanými příjmy a výdaji do rozpočtu zřizovatele na rok 2026, zjistit možný finanční dopad této změny financování nepedagogů a ONIV, probrat možné varianty řešení a vyměnit si názory na další postup.Významným hostem setkání bude senátor Mgr. Jan Grulich, místopředseda Výboru pro vzdělávání, vědu, kulturu, lidská práva a petice a 1. místopředseda Senátorského klubu ODS a TOP 09 a dlouholetý ředitel školy v Dobřanech.
Jedná se o velmi aktuální téma, do rozpočtů budou muset města a obce promítnout navýšení rozpočtových příjmů od státu, související náklady na financování nepedagogických pracovníků škol a ostatních neinvestičních příspěvků a řešit společně s řediteli škol rozsah těchto výdajů, pracovní náplně a možnost případných úspor.
Účast na tomto setkání je bezplatná, připraveno bude drobné občerstvení. Budeme moc rádi, když přijmete pozvání a potvrdíte nám svou účast do 24. 9. 2025 na e-mail Ing. Lenfeldové info@esop-rk.cz a nejlépe, když nám zašlete své dotazy předem taktéž do 24. 9. 2025, abychom se na ně stihli připravit. Po setkání bude prostor na osobní setkání.O naší kanceláři
Své služby poskytujeme s maximální diskrétností, vstřícností a vysokou mírou odbornosti, se zárukou kvality a profesionálního přístupu. Máme příslušná oprávnění Komory daňových poradců ČR a Komory auditorů ČR k výkonu daňového poradenství a auditorské činnosti.
Firma ESOP má více než třicetiletou historii. V současné době spravujeme účetnictví a daňovou evidenci, provádíme audity a poskytujeme daňové poradenství pro více než 500 klientů. Naše kancelář zaměstnává více než 25 zkušených profesionálů, kteří se starají o hladký průběh všech našich služeb. V rámci zpracování účetnictví u nás každá organizace současně prochází vnitřním auditem ze strany některé ze zaměstnankyň auditorského oddělení, která ověřuje správnost závěrky zpracované účetní.
Ing. Daniela Burianová, LL.M., jednatelka a majitelka společnosti je daňovým poradcem, auditorem a lektorem seminářů zaměřených na účetnictví a zdaňování neziskových organizací a obcí. Je členkou odborného kolegia v sekci pro neziskové organizace při Komoře daňových poradců. Nedávno zvítězila v soutěži podnikatelů Hospodářské komory ČR mezi okresními finalisty kraje v kategorii „Podnikatelka Královéhradeckého kraje roku 2024.Specializujeme se na neziskový sektor
Specializujeme se na odborné služby v oblasti účetnictví, daňového poradenství, zajištění veřejnosprávní kontroly a zpracování platů a mezd příspěvkových organizací. Mezi řadu našich klientů patří obce, města a jejich příspěvkové organizace. Zaměstnanci našeho auditního oddělení poskytování daňového poradenství a audity pro příspěvkové a neziskové organizace.
Máme rozsáhlé zkušenosti v oblasti účetnictví, auditů, platové a mzdové agendy, zdanění a finančních kontrol díky spolupráci s příspěvkovými organizacemi a jejich zřizovateli, ale i díky množství kontrol ze strany správců daně a poskytovatelů dotací. Působíme zejména v regionu východních Čech a rozumíme specifickým potřebám školských organizací.Spolupráce při veřejnosprávních kontrolách
Veřejnosprávní kontrola na místě u menších příspěvkových organizací nahrazuje v organizaci funkci interního auditu v souladu se zákonem č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a vyhláškou č. 416/2004 Sb., kterou se provádí tento zákon. Provádění kontrol na místě se řídí zákonem č. 255/2012 Sb. – kontrolní řád. Tuto kontrolu zřizovatel musí u svých příspěvkových organizací provést minimálně jednou ročně a na základě pověření zřizovatele býváme pro řadu měst a obcí osobami přizvanými k výkonu těchto kontrol.
Rozsah kontroly je zacílen dle požadavků zřizovatele. Pro snazší zadání máme připraveny návrhy oblastí kontrol s předpokladem jejich časových náročností, jejichž výběrem zřizovatel vymezí oblasti, kterým má být při kontrole věnována prioritní pozornost.Vedení účetnictví a zpracování mezd
Externí zajištění vedení účetnictví a mezd může příspěvkovým organizacím významněji snížit náklady na tyto práce s garancí odpovědnosti, minimalizovat rizika podvodů a zpronevěr, nastavit kvalitní vnitřní kontrolní systému, profesionálně zpracovávat účetnictví a všechna daňová přiznání daňovým poradcem. Nabízíme transparentní, flexibilní a na míru šité řešení. V případě Vašeho zájmu o vedení účetnictví či mzdové agendy s Vámi můžeme nezávazně společně probrat Vaše konkrétní potřeby, možnosti spolupráce a následně po získání bližších informací Vám v případě zájmu připravit kalkulaci na vedení finančního účetnictví a mezd.Školení v oblasti finanční kontroly, inventarizací, účetnictví a daní
Níže Vám nabízíme specializovaná školení pro města, obce a příspěvkové organizace, jejichž lektorem je Ing. Daniela Burianová, LL.M.
Dne 29. 10. 2025 od 8:30 do 13:30 v centru Rychnova nad Kněžnou v areálu „průmyslovky“ pořádáme školení na téma „Finanční kontrola u obcí a příspěvkových organizací“. Toto školení je vhodné pro starosty, ředitele, správce rozpočtu a účetní. Na tomto školení na řadě praktických příkladů probereme vhodné nastavení, poskytneme metodickou pomoc, vhodný koncept směrnice a formulářů pro jednotlivé fáze finanční kontroly. Příslušné podklady po skončení školení budou účastníkům rozeslány. Průběžně budou zodpovídány dotazy. Zajištěno je drobné občerstvení, cena školení je 1700 Kč, pro stávající klienty naší kanceláře je sleva 50%.Dne 5. 11. 2025 od 9:00 do 13:00 v centru Rychnova nad Kněžnou v areálu „průmyslovky“ pořádáme školení na téma „Inventarizace pro školitele inventurních komisí v příspěvkových organizacích, na obcích a městech“. Toto školení je vhodné pro osoby, které budou proškolovat členy inventurních komisí a sami budou moci využít prezentaci tohoto školení, po skončení školení jim bude zaslána. Cena školení je 1200 Kč, pro stávající klienty naší kanceláře je sleva 50%.
Pro vzdělávací agenturu Salvea Pardubice Ing. Daniela Burianová, LL.M. lektoruje již několik let oblíbený pětidenní kurz pro začínající a mírně pokročilé účetní v příspěvkových organizacích. Kurz je zaměřen na specifika těchto veřejnoprávních subjektů a jeho vysoká hodnota v seznámení s odlišnostmi oproti podnikatelských subjektů - finanční kontrola, rozpočtová pravidla, hospodaření s fondy, významná specifika daně z příjmu a DPH. Kurz probíhá vždy od 8:30 do 14:00 a v letošním roce se bude konat ve dnech 16. 9., 18. 9., 23. 9., 30. 9. a 2. 10.2025. Bližší info o tomto kurzu jsou dostupné na tomto odkazu: KURZ účetnictví pro začínající a mírně pokročilé účetní příspěvkových organizací. Výhodou je taktéž výborná dostupnost školících prostor v hotelu Staré časy (Havlíčkova 1080, Pardubice) autobusem či vlakem.
Máme heslo „Počítáme s Vámi a pro Vás“ a naše služby poskytujeme kvalifikovaně, diskrétně, vstřícně a se zárukou. Velmi rádi přispějeme i k Vašemu úspěšnému řízení financí škol.
S pozdravem
Ing. Daniela Burianová, LL.M.